Giriş Sayfam Yap  |  Sık Kullanılanlara Ekle
Ticarex Güvenli E-Ticaret ve Alışveriş Sitesi
  Kurumsal Üyelik  |  Şifremi Unuttum  |  Yeni Üyelik
 Türkçe
 
E-Posta :  Şifre :  
 


Ürün Ara
X
  • haz_ve_bilgelik_diyaloglari
    Haz ve Bilgelik Diyalogları | Platon ( Eflatun ) - Resim 1
    Haz ve Bilgelik Diyalogları - Resim 1 / 1

Haz ve Bilgelik Diyalogları - Platon ( Eflatun )


Ürün Adı : Haz ve Bilgelik Diyalogları  
Üretici Firma : Arya Yayıncılık  
7.2 / 10 | Oy: 17 | Yorum: 1

Stokta Yok
Son Satış Fiyatı : 0,00 (Vergiler Dahil)
Haber Ver




Google+
  • Ürün Yorumları
  • Resim Ekle
  • Tavsiye Et
  • Fiyatı Düşünce Haber Ver
  • Kıyaslama Listeme Ekle




Platon ve Aristoteles hem Diyojen'in toplum dışı kayıtsızlık ahlakına, hem de Aristippos'un haz ahlakına karşı çıkarlar. İyi hayatın ve mutluluğun ancak toplum içinde ve iyi bir yönetim altında mümkün olduğuna inanırlar. (Aristoteles, insan toplumsal, politik bir hayvandır. Platon, 'Devlet'te bunu belirtir) Aristoteles'e göre, erdemli bir eylem haz vericidir. Ancak her haz verici iyi değildir. Haz, erdemin bir yan ürünü, bir ödülüdür ama özü değildir.

Platon'un siyasi seçkincilik düşüncesi, aristokratik yönetim fikrine götürür. Seçkinlerin görevi, bilim yaparak siyasal ahlaksal ilkeleri tesis etmek, bu sayede halkı eğitmek ve yönetmektir. Geri kalanların erdemi ise itaat etmektir. Yöneticilerin filozof ya da filozofların yönetici olması gerekir.

Aristoteles'e göre en yüksek 'iyi' mutluluktur. O, ancak iyi bir toplumsal, siyasal sistemde gerçekleşebilir. Ancak bütün insanlar için tek bir mutluluk yoktur. Aristoteles mutluluğu, 'Ruhun erdeme uygun etkinliği' olarak tanımlar. İyi ve mutlu bir hayat için birden fazla şey gerekir. Platon ve Kiniklerden farklı olarak Platon, mutlu olmak için gerekli olan maddi şeyin 'ölçülü zenginlik', manevi şeyin ise dostluk ve sevgi olduğunu öne sürer.

İyi bir toplumsal, siyasal düzenin, iyi bir bireysel, kişisel ahlak için yararlı, hatta gerekli olduğu görüşü makul bir görüştür. Ancak bu durumun tehlikesi şudur ki, ahlak sorununu siyaset sorununa indirgemek gibi bir hataya düşülebilir. Yani kötü bir toplumsal, siyasal sistemde iyi bir ahlaksal yaşam sürmenin imkansızlaşması düşünülebilir. Nitekim Platon ve Aristoteles'in yaşadıkları siyasal, toplumsal sistemin hiç ideal bir sistem olduğu söylenemez. Bu durum kendi iddiaları ile çelişir.

Detay Bilgileri
Dil Türkçe
Basım Tarihi 2015
Yazar Platon ( Eflatun )
Sayfa Sayısı 140
Kağıt 2. Hamur Kağıt
Kapak Karton
Basım Yeri İstanbul
Baskı Sayısı 1
Çevirmen Bayram Aladanlı
Ebatlar (YxG) 11x19 cm
Isbn No 9786054876167

Katkıda Bulunan: Turan Erdem
Çeviri: Bayram Aladanlı






Benzer Ürünler

Kratylos | Platon ( Eflatun ) Kratylos | Platon ( Eflatun )
Say Yayınları
Sokrates'in Savunması | ( Cep Boy ) | Platon ( Eflatun ) Sokrates'in Savunması | ( Cep Boy ) | Platon ( Eflatun )
Alfa Basım Yayım
Sokrates'in Savunması | Platon ( Eflatun ) Sokrates'in Savunması | Platon ( Eflatun )
Sofos Yayınları
Sokrates'in Savunması | Platon ( Eflatun ) Sokrates'in Savunması | Platon ( Eflatun )
Alfa Basım Yayım
Sokrates'in Savunması | Platon ( Eflatun ) Sokrates'in Savunması | Platon ( Eflatun )
Panama Yayıncılık
Sokrates'in Savunması | Platon ( Eflatun ) Sokrates'in Savunması | Platon ( Eflatun )
Sosyal Yayınları
Sokrates'in Savunması | Platon ( Eflatun ) Sokrates'in Savunması | Platon ( Eflatun )
İş Bankası Kültür Yayınları
Phaidon - Ruh Üzerine | Platon ( Eflatun ) Phaidon - Ruh Üzerine | Platon ( Eflatun )
Kabalcı Yayınevi
Sokrates'in Savunması | Platon ( Eflatun ) Sokrates'in Savunması | Platon ( Eflatun )
Araf Yayınları




0.1478 sn.