Giriş Sayfam Yap  |  Sık Kullanılanlara Ekle
Ticarex Güvenli E-Ticaret ve Alışveriş Sitesi
  Kurumsal Üyelik  |  Şifremi Unuttum  |  Yeni Üyelik
 Türkçe
 
E-Posta :  Şifre :  
 


Ürün Ara
X
  • topkapi_sarayi_haremi
    Topkapı Sarayı Haremi | Murat Kocaarslan - Resim 1
    Topkapı Sarayı Haremi - Resim 1 / 1

Topkapı Sarayı Haremi - Murat Kocaarslan


Ürün Adı : Topkapı Sarayı Haremi  
Üretici Firma : Kitap Yayınevi  
7.2 / 10 | Oy: 17 | Yorum: 1

Stokta Yok
Son Satış Fiyatı : 0,00 (Vergiler Dahil)
Haber Ver




Google+
  • Ürün Yorumları
  • Resim Ekle
  • Tavsiye Et
  • Fiyatı Düşünce Haber Ver
  • Kıyaslama Listeme Ekle




17. yüzyılda Fransız seyyah J. B. Tavernier, Topkapı Sarayını tasvir ederken, hareme ilişkin bilgi vermesinin mümkün olmadığını, zira hareme girmenin neredeyse imkânsız olduğunu söyler. Tavernier'in, fazla görünmediklerini söylediği hareme mensup kadınların etkinlikleri, perde arkasından da olsa hiç küçümsenemeyecek ölçüdeydi ve her biri birer başrol oyuncusuydu. 17. yüzyılda gelişen olayların ve şartların tanıdığı olanaklar ölçüsünde konumları yükselen valide sultanlar her alanda etkinliklerini artırdı. Artık "saray" ve özellikle "harem" siyaset oyununun sahnelendiği yerdi. Bu oyunda sultan başrolden düşmüş, yerini başkaları almıştı. 16. yüzyılın ikinci yarısından itibaren Topkapı Sarayı Haremi ön plana çıkmaya başladı. Özellikle valide sultanların artan siyasi gücünün yanında darüssaade ağalarının siyasi güce kavuşmaları da bunda önemli bir rol oynadı. Ancak Harem'in asıl etkin bir rol oynamaya başlaması, 17. yüzyılın başında şehzadelerin sancaklara gönderilmeyip yerine haremde yaşamaya başlamasıyla oldu. Bu yeni durumla birlikte Osmanlı hanedanı içinde süregelen iktidar oyununun sahnelendiği yer harem oldu. Yazar Murat Kocaaslan, Topkapı Sarayı haremini ele aldığı bu çalışmasında, Osmanlı hanedanı üyelerinin yaşadığı haremin mimari örgütlenmesini ve kadınların mimariye olası etkilerini, özellikle IV. Mehmed'in saltanat dönemi çerçevesinde tartışıyor. Bununla birlikte haremdeki mimari örgütlenmenin beraberinde getirdiği "bilinçli" veya "bilinçsiz" olarak oluşturulan sınırlara dikkat çekiyor. Osmanlı hanedan üyelerinin yaşadığı haremde mimari şekillenmenin doğrudan statüyle ilgili olduğunu, bu örgütlenme içinde haremde yaşayan her bir bireyin sınırlarının kesin olarak çizildiğini ve bu sınırların aşılmasına izin verilmediğini ileri sürüyor. Haremdeki bu sınırların mimariye bire bir uygulandığını ortaya koyuyor. Bu anlamda haremdeki mimari örgütlenmenin sarayın genel mimari örgütlenmesiyle de örtüştüğünü belirtiyor. Dr. Murat Kocaaslan, halen Hacettepe Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümünde çalışıyor.

Detay Bilgileri
Dil Türkçe
İlgili Ülke Osmanlı İmparatorluğu
Basım Tarihi 2014
Yazar Murat Kocaarslan
Sayfa Sayısı 303
Kağıt 2. Hamur Kağıt
Kapak Karton
Basım Yeri İstanbul
Baskı Sayısı 1
Ebatlar (YxG) 16x21 cm
Isbn No 9786051051239







Benzer Ürünler

Osmanlı Uleması ve Türkiye Cumhuriyeti | Amit Bein Osmanlı Uleması ve Türkiye Cumhuriyeti | Amit Bein
Kitap Yayınevi
Saray-ı Enderun | Topkapı Sarayı'nda Yaşam | Albertus Bobovius, Ali Ufki Bey Saray-ı Enderun | Topkapı Sarayı'nda Yaşam | Albertus Bobovius, Ali Ufki Bey
Kitap Yayınevi
Osmanlı Toplumunda Çocuk Olmak | Yahya Araz Osmanlı Toplumunda Çocuk Olmak | Yahya Araz
Kitap Yayınevi
Tütün İçmek Haram mıdır? | Bir Osmanlı Risalesi | Ahmed er-Rumi el-Akhisari Tütün İçmek Haram mıdır? | Bir Osmanlı Risalesi | Ahmed er-Rumi el-Akhisari
Kitap Yayınevi
Haydi Sofraya! | Amy Singer Haydi Sofraya! | Amy Singer
Kitap Yayınevi
Osmanlı Devlet ve Toplum Hayatında Mevlevilik | Serdar Ösen Osmanlı Devlet ve Toplum Hayatında Mevlevilik | Serdar Ösen
Kitap Yayınevi
İktidarın Sembolleri ve İdeoloji | Selim Deringil İktidarın Sembolleri ve İdeoloji | Selim Deringil
Doğan Kitap
Bir Osmanlı Akıncı Beyi - Gazi Evrenos Bey | Ayşegül Kılıç Bir Osmanlı Akıncı Beyi - Gazi Evrenos Bey | Ayşegül Kılıç
İthaki Yayınları
Ayîne-i Derûn | Ahmet Köç Ayîne-i Derûn | Ahmet Köç
Çamlıca Basım Yayın




0.2258 sn.