Giriş Sayfam Yap  |  Sık Kullanılanlara Ekle
Ticarex Güvenli E-Ticaret ve Alışveriş Sitesi
  Kurumsal Üyelik  |  Şifremi Unuttum  |  Yeni Üyelik
 Türkçe
 
E-Posta :  Şifre :  
 


Ürün Ara
X
  • boslugun_gucu
    Boşluğun Gücü | Tarihi Ermenistan'da Taşlarla Konuşmak | Norair Chahinian - Resim 1
    Boşluğun Gücü - Resim 1 / 1

Boşluğun Gücü - Tarihi Ermenistan'da Taşlarla Konuşmak - Norair Chahinian


Ürün Adı : Boşluğun Gücü  
Üretici Firma : Aras Yayıncılık  
7.2 / 10 | Oy: 17 | Yorum: 1

Stokta Yok
Son Satış Fiyatı : 0,00 (Vergiler Dahil)
Haber Ver




Google+
  • Ürün Yorumları
  • Resim Ekle
  • Tavsiye Et
  • Fiyatı Düşünce Haber Ver
  • Kıyaslama Listeme Ekle




Türkçe-İngilizce-Ermenice Fotoğraf Albümü Anadolu'nun eski Ermeni yerleşimlerinden yaklaşık 200 fotoğraf Norair Chahinian, Mihran Tomasyan, Karin Karakaşlı, Sarkis Seropyan ve Esra Elmas'ın metinleri eşliğinde.

Brezilya, Sao Paulo doğumlu fotoğrafçı Norair Chahinian'ın Türkiye'de çektiği fotoğraflar, görenleri birkaç farklı açıdan çarpıyor. Önce, binlerce kilometre uzaktan, dünyanın ta öte ucundan gelenin, Anadolu coğrafyasının farklı bölgelerindeki yaşama dair 'dışarıdan' tanıklığıyla. Ama daha önemlisi, aile tarihi bugün ziyaret ettiği topraklara, Maraş'a, Urfa'ya, İskenderun'a dayanan bir Ermeni'nin, yüz yıllık devasa bir boşluktan sonra köklerine dönüşünü 'içeriden' göstermesiyle.

Yaklaşık 200 fotoğraf ve onlara eşlik eden metinlerden oluşan Boşluğun Gücü, bu dönüşün, bu tanıklığın özünde barındırdığı imkânlar ve imkânsızlıklar üzerine bir yüzleşme denemesi. Topraklarından zorla koparılmış dördüncü kuşaktan bir Ermeni'nin, dünün, bugünün ve yarının gözlerinin içine dimdik bakma cesareti göstermesinin hikâyesi.

Norair Chahinian, Osmanlı İmparatorluğu'nun son döneminde yaşanan, İttihat ve Terakki Partisi'nin Ermenilere yönelik soykırım politikalarının kurbanı bir ailenin çocuğu olarak Brezilya'da dünyaya geldi. Nine ve dedeleri, o felaket günlerinde ailelerini kaybetmiş, güç koşullar altında Suriye'ye, Halep'e sığınmış; oradan da, kendileri gibi dünyanın dört bir yanına dağılan Ermenilerin kaderini paylaşarak, Güney Amerika'ya, Brezilya'ya göçmüştü. Chahinian, bir diaspora Ermeni cemaati içinde yetişmiş ve bu kimliğin tüm öğelerini özümsemişti. Aile tarihini yakından bilen, Ermeniceyi öğrenen, Soykırım'ın tanınmasının bir intikam değil adalet meselesi olduğuna inanan Chahinian, Türkiye ve Türkler hakkında ise, soykırımla, ölümler ve şiddetle örülü bir anlatı yoluyla bilgi sahibiydi. Hayatının önemli dönüm noktalarının birini, bu anlatıyı, bugün yaşayan Türklerle ve bir zamanlar kendi ailesinin de olan topraklarla birebir temas ederek derinleştirmeye karar verdiğinde yaşadı. Boşluğun Gücü'nde yer alan fotoğraflar, Chahinian'ın tam da bu dönüm noktasındaki gözlemlerini seriyor gözlerimizin önüne.

Fotoğrafçı, bu arayışın sonucu olarak, dilini, havasını, suyunu bilmediği, hiç kimseyi tanımadığı Türkiye'ye geldi. Ancak asla bir turist olarak değil. Yüz yıl önce yaşanan felaketin kurbanı ve tanığı olmuş, ama yaşamayı, hayatta kalmayı başarmış ve okyanus ötesinde yeni bir hayat kurabilmiş bir ailenin, geçmişiyle bugünü arasında köprü kurmaya kararlı son halkası olarak. Bu geçmiş ve bu kararlılık sonucunda, Chahinian'ın Türkiye'nin farklı şehirlerinde çektiği fotoğraflarında hem yokluk ve boşluk, hem de hayat ve yaşamın sürekliliği var. Ölenlerden, göçe zorlananlardan geriye kalan boşluk ve bu boşluğun gücü yadsınamayacak şekilde görünüyor her bir karede. Harabe halindeki kiliselerin üzerinde açan gökkuşağı, terk edilmiş sokaklarda oynayan çocuklar, Ermenice kitabelerin üzerine yazılmış askeri darbe sloganları, boş bir evde dün bırakılmış gibi bekleyen küskün bir valiz. Boşluğun gücü, gücün boşluğu...

Norair Chahinian
1979'da, kökleri Urfa, Maraş, İskenderun ve Kesab'a uzanan bir ailenin çocuğu olarak Brezilya'da, São Paulo'da dünyaya geldi. Fotoğrafa olan sevgisini, Maraş'tan sürüldükten sonra Halep'e yerleşmiş ve orada Studio Photo Shahinian adında bir stüdyo işletmiş olan büyükbabası Avedis Shahinian'dan aldı. Mimarlık ve Sanat Tarihi alanında öğrenim gördü. Çeşitli fotoğraf projeleri için Güney Amerika, Avrupa, Kafkasya ve Ortadoğu'da bulundu. Fotoğrafları, günlük gazeteler ve süreli yayınlarda yayımlandı; çeşitli sergilerde yer aldı. 2008'de, Buenos Aires'te, 'Armenia' adlı bir fotoğraf albümü yayımlandı. Türkiye'ye ilk kez, yurtlarını terk etmek zorunda bırakılmış ailesinin izlerini bulmak üzere, 2012'de geldi.

Detay Bilgileri
Dil Türkçe
Basım Tarihi 2015
Yazar Norair Chahinian
Sayfa Sayısı 200
Kağıt Kuşe
Kapak Ciltli
Basım Yeri İstanbul
Baskı Sayısı 1
Ebatlar (YxG) 24x30 cm
Isbn No 9786055753498
Alt Lejant Tarihi Ermenistan'da Taşlarla Konuşmak

Kapak Tasarımı: Aren Selvioğlu






Benzer Ürünler

Eller ve Yüzler | Kolektif Eller ve Yüzler | Kolektif
Kırmızı Yayınları
Heritage Of Anatolia | A 3D Visual Exploration +DVD | Kolektif Heritage Of Anatolia | A 3D Visual Exploration +DVD | Kolektif
Affectum Libris
Bir Hürriyet Türküsü | Çanakkale 1915 | Kolektif Bir Hürriyet Türküsü | Çanakkale 1915 | Kolektif
Kırmızı Yayınları
Fotocep 4 | Werner Bischof Fotocep 4 | Werner Bischof
Fotoğrafevi Yayınları
Ocak | Mehmetçiğin Dünyası | Kolektif Ocak | Mehmetçiğin Dünyası | Kolektif
Anadolu Ajansı
Orlando Carlo Calumeno Koleksiyonu'ndan Kartpostallarla 100 Yıl Önce Türkiye'de Ermeniler 2. Cilt | Osman Köker Orlando Carlo Calumeno Koleksiyonu'ndan Kartpostallarla 100 Yıl Önce Türkiye'de Ermeniler 2. Cilt | Osman Köker
Birzamanlar Yayıncılık
Orlando Carlo Calumeno Koleksiyonu'ndan Kartpostallarla 100 Yıl Önce Türkiye'de Ermeniler (2 Cilt Takım) | Osman Köker Orlando Carlo Calumeno Koleksiyonu'ndan Kartpostallarla 100 Yıl Önce Türkiye'de Ermeniler (2 Cilt Takım) | Osman Köker
Birzamanlar Yayıncılık
Orlando Carlo Calumeno Koleksiyonu'ndan Kartpostallarla 100 Yıl Önce Türkiye'de Ermeniler 1. Cilt | Osman Köker Orlando Carlo Calumeno Koleksiyonu'ndan Kartpostallarla 100 Yıl Önce Türkiye'de Ermeniler 1. Cilt | Osman Köker
Birzamanlar Yayıncılık
PenCeren | Ceren Öztürk PenCeren | Ceren Öztürk
İnkılâp Kitabevi




0.1271 sn.