Giriş Sayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle
Ticarex Güvenli E-Ticaret ve Alışveriş Sitesi
 Kurumsal Üyelik  |  Şifremi Unuttum  |  Yeni Üyelik
 Türkçe
 
E-Posta :  Şifre :  
 


Ürün Ara
X
  • paranin_toplumsal_yeniden_uretimi
    Paranın Toplumsal Yeniden Üretimi | Merkez Bankası İletişim Politikaları | Gökhan Gökgöz - Resim 1
    Paranın Toplumsal Yeniden Üretimi - Resim 1 / 1

Paranın Toplumsal Yeniden Üretimi - Merkez Bankası İletişim Politikaları - Gökhan Gökgöz


Ürün Adı:Paranın Toplumsal Yeniden Üretimi 
Üretici Firma:Nota Bene Yayınları 
7.2 / 10 |Oy: 17 |Yorum: 1

Stokta Yok
Son Satış Fiyatı : 0,00 (Vergiler Dahil)
Haber Ver




Google+
  • Ürün Yorumları
  • Resim Ekle
  • Tavsiye Et
  • Fiyatı Düşünce Haber Ver
  • Kıyaslama Listeme Ekle




Ulusal merkez bankaları, ülke ekonomilerinin finansallaşması sürecine paralel, toplumsal hayattaki en etkili kurumların başında gelir. Yine merkez bankası başkanları, dünyanın en etkili isimler listesinde her daim ön sıralarda yer alır. Neden? Devletin alanı içerisinde ancak ötekiler kadar yer kaplayan bir kamu kurumunu diğerlerine göre daha merkezi kılan husus nedir veya bir kamu bürokratını listede devlet başkanlarının hemen ardına yerleştiren gücün kaynağı nereden gelir?

Bu sorular çoğaltılabilir ancak bunlara verilecek cevaplar, ekonomik alanın dışına çıkmayı, kültürel-ideolojik bir alanda gezinmeyi zorunlu kılar; merkez bankasının piyasalar ve toplumsal aktörlerle kurduğu iletişimin/temasın uğraklarına daha yakından bakmaya ihtiyaç duyar.

Bu doğrultuda çalışma, merkez bankasını bir ideolojik kurum olarak temellendiriyor. Geleneksel olarak "devletin kasası", "ulusal paranın gardiyanı" gibi nitelemelerle tanımlanan merkez bankasının, finansallaşma sürecinde, bütün bu sıfatlarının önünde giden ideolojik bir niteliğinin olduğunu iddia ediyor. Büyük iktisadi kategoriler üzerinden tanımlanan merkez bankasının, içine yerleştiği ve hegemonik bir kapasiteyi hayata geçirdiği kültürel bir biçimden bahsediyor. Son dönemde önemli bir gündem olarak ön plana çıkan "merkez bankası iletişim politikaları"nı da, bu hegemonik kapasitenin temel işlemsel değeri ve/veya zemini olarak tasavvur ediyor.

Merkez bankasının parasal olduğu kadar, ideolojik bir kurum da olduğunu işaret ediyor. Bu ideolojinin, en sıradan insani pratiklere kadar nüfuz ettiğini, en gündelik davranış biçimlerine bile paranın hareketine göre müdahil olduğunu, bireylerin yaşam öyküleri ve gelecek beklentileri ile finansal sistemin devamlılığı arasında bir çakışma yaratmaya yöneldiğini belirtiyor. Bu noktadan sonra yalnızca -örneğin- asgari ücret artışı, yeşil kart için bütçeden ayrılan pay veya petrol fiyatlarındaki yükselişin değil, Gezi direnişinin de parasal hedefler açısından bir risk olarak kodlanmasını bu ideolojik kapasite ile ilişkilendiriyor.

Kitap boyunca "para"nın ve "devlet"in alanından "biliş"in ve "dil"in alanına değin uzanan geniş bir mecrada hareket ediliyor. Ekonomi ile antropolojiye eş zamanlı olarak atıf yapan, ekonomi-politik ve kültürel çerçeveleri aynı anda alana davet eden bu tarz bir çalışmanın, eleştirel ekonomi-politik ile kültürel çalışmalar yaklaşımları arasında gerçekleşecek verimli bir diyalogu talep etmesi kaçınılmazdı. Öyle de oluyor; merkez bankası, toplumsala gömülü olan bir ekonomik sistemin, finansal kapitalizmin, farklı uğraklarının birbirleriyle konuştuğu bir alan olarak kuruluyor.
Dolayısıyla çalışma, merkez bankasını bir ideolojik kurum olarak yeniden inşa ediyor; bu ideolojinin içinden aktığı dil, söylem vb. kanalları, bu ideolojinin seslendiği toplumsal beklentileri, psikolojileri, bilişleri ve yine aynı ideolojinin büküldüğü ekonomi-politik yapıları bütünlüklü olarak ele alıyor.

Alan araştırmasında, para politikası ideolojisinin yapılaştığı "merkez bankası iletişim metinleri"ne odaklanıyor; para politikası hikâyesinin/anlatısının, iletişim metinlerinin o kendine has kurgusallığında nasıl -yeniden- kurulduğunu analiz ediyor.

Kitap, gerek merkez bankasının kurumsal dönüşümü ile finansal kapitalizmin toplumsala gömülme yönelimi arasında kurduğu bağ sebebiyle, gerek merkez bankasını kültürel-ideolojik alanda yeniden tanımlama yönelimi nedeniyle, gerekse de "para" ile "dil" arasındaki veya "maddi" ve "simgesel" yeniden üretim süreçleri arasındaki ilişkinin somutlaştığı mecralardan birisi olarak merkez bankasını işaret etmesi sebebiyle özellikle eleştirel literatür içerisindeki önemli bir boşluğu dolduruyor.

Detay Bilgileri
DilTürkçe
Basım Tarihi2013
YazarGökhan Gökgöz
Sayfa Sayısı432
Kağıt2. Hamur Kağıt
KapakKarton
Basım Yeriİstanbul
Baskı Sayısı1
Ebatlar (YxG)13x19 cm
Isbn No9786055513702
Alt LejantMerkez Bankası İletişim Politikaları

Kapak Tasarımı : Canis Döşemeci Başsüllü






Benzer Ürünler

Küresel Ekonomik Kriz ve Yeni Dünya Düzeni | Ramazan KurtoğluKüresel Ekonomik Kriz ve Yeni Dünya Düzeni | Ramazan Kurtoğlu
Orion Kitabevi
Küresel Süreçte Ulusal Kalkınma | Esfender KorkmazKüresel Süreçte Ulusal Kalkınma | Esfender Korkmaz
Himalaya Yayınevi
Dünyanın Durumu 2012 | KolektifDünyanın Durumu 2012 | Kolektif
İş Bankası Kültür Yayınları
Bumerang | Yeni Üçüncü Dünyaya Yolculuk | Michael LewisBumerang | Yeni Üçüncü Dünyaya Yolculuk | Michael Lewis
Scala Yayıncılık
Lokayatırım | Amy CorteseLokayatırım | Amy Cortese
Modus Kitap
Dünya Ekonomisine ve Siyasetine Yön Veren Örgütler | Yakup AtaşDünya Ekonomisine ve Siyasetine Yön Veren Örgütler | Yakup Ataş
P Kitap Yayıncılık
Avrasya Mucizesi | Jack GoodyAvrasya Mucizesi | Jack Goody
Küre Yayınları
Tarım ve Gelişme | Gülten KazganTarım ve Gelişme | Gülten Kazgan
İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
Dünyayı Yöneten Güç Ticaret ve Perakende | Nurullah ÖztürkDünyayı Yöneten Güç Ticaret ve Perakende | Nurullah Öztürk
Hayat Yayınları




0.6151 sn.