Giriş Sayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle
Ticarex Güvenli E-Ticaret ve Alışveriş Sitesi
 Kurumsal Üyelik  |  Şifremi Unuttum  |  Yeni Üyelik
 Türkçe
 
E-Posta :  Şifre :  
 


Ürün Ara
X
  • sanat_ve_golgesi
    Sanat ve Gölgesi | Sanattan Geriye Ne Kaldı? | Mario Perniola - Resim 1
    Sanat ve Gölgesi - Resim 1 / 2
  • sanat_ve_golgesi
    Sanat ve Gölgesi | Sanattan Geriye Ne Kaldı? | Mario Perniola - Resim 2
    Sanat ve Gölgesi - Resim 2 / 2

Sanat ve Gölgesi - Sanattan Geriye Ne Kaldı? - Mario Perniola


Ürün Adı:Sanat ve Gölgesi 
Üretici Firma:İletişim Yayınevi 
7.2 / 10 |Oy: 17 |Yorum: 1

Stokta Yok
Son Satış Fiyatı : 0,00 (Vergiler Dahil)
Haber Ver




Google+
  • Ürün Yorumları
  • Resim Ekle
  • Tavsiye Et
  • Fiyatı Düşünce Haber Ver
  • Kıyaslama Listeme Ekle




Perniola'ya göre zamanımızda sanat, özerkliğini yitirerek piyasaya ve kitle iletişimine kaynar. Gizemli atmosferinden, aurasından ve eleştiriden yalıtılır. Peki geriye ne kalır? Sanatın gölgesi kalır. İşte Perniola bu gölgede günümüz estetiğini ve geleceğin sanatını keşfe çıkar. Modernliği ve çağdaşlığı tartışır. Walter Benjamin'den, Gilles Deleuze ve Giorgio Agamben'e birçok filozofu; Andy Warhol'dan, Joseph Kosuth ve Guy Debord'a sanatçıları; Derek Jarman'dan Wim Wenders'e sinemacıları tarayarak, çağdaş bir sanat felsefesinin veya felsefi bir sanat ve sinemanın olanaklarını arar. Mario Perniola zamanımız estetiğinin en etkili teorisyenlerinden biri olarak önemli bir yol açmıştır. Bir eserin gölgesinin o eserden daha önde olduğuna ilişkin tezi çığır açıcıdır. Hugh J. Silverman Bugün "seyirci kitlesi" dendiğinde, Bourdieu'nün toplumsal seçkinlik kategorisi kapsamına aldığı, uzmanların ve geleneksel müze ziyaretçilerinin oluşturduğu dar elit topluluğu kastedilmez. Sanat dinini takip eden saygılı mutlu azınlığın yerini, bir kâfirler kitlesi almıştır. çağdaş sanatın tahrikleri karşısında umursamazlık ya da açık ret tutumu içinde olan bir kitledir bu. Çağdaş sanat ile toplumun çok büyük bir bölümü arasında, çarpıcı bir kültürel kopukluk oluşmuştur. Bu yüzden, çağdaş sanat ile seyirci topluluğu arasındaki ilişki, artık takdir ve hayranlık isteği üzerine değil, tahrik ve skandal üzerine kuruludur. Dolayısıyla sanatsal değer, enformasyon ve iletişim piyasasına dayanma eğilimi gösterir.
-Mario Perniola Kapak: Man Ray, Torso, 1923.-

Detay Bilgileri
DilTürkçe
Basım Tarihi2015
YazarMario Perniola
Sayfa Sayısı118
Kağıt2. Hamur Kağıt
KapakKarton
Basım Yeriİstanbul
Baskı Sayısı1
ÇevirmenKemal Atakay
Ebatlar (YxG)13x19 cm
Isbn No9789750518355
Alt LejantSanattan Geriye Ne Kaldı?







Benzer Ürünler

Sanat Emeği | Ali ArtunSanat Emeği | Ali Artun
İletişim Yayınevi
Sanat Komplosu | Yeni Sanat Düzeni ve Çağdaş Estetik 1 | Jean BaudrillardSanat Komplosu | Yeni Sanat Düzeni ve Çağdaş Estetik 1 | Jean Baudrillard
İletişim Yayınevi
Sanat / Siyaset | Kültür Çağında Sanat Ve Kültürel Politika | Ali ArtunSanat / Siyaset | Kültür Çağında Sanat Ve Kültürel Politika | Ali Artun
İletişim Yayınevi
İmge ve Göz | Görsel Temsil Psikolojisi Üzerine Yeni İncelemeler | E. H. Gombrichİmge ve Göz | Görsel Temsil Psikolojisi Üzerine Yeni İncelemeler | E. H. Gombrich
Yapı Kredi Yayınları
Varla Yok Arasında | Between Existent And Non-Existent | Mürüvvet TürkyılmazVarla Yok Arasında | Between Existent And Non-Existent | Mürüvvet Türkyılmaz
Norgunk Yayıncılık
Sanat Neye Benzer | Miguel TamenSanat Neye Benzer | Miguel Tamen
Metis Yayınları
Kolajlar | Louis AragonKolajlar | Louis Aragon
Janus Yayıncılık
Estetik Anlayış | Moritz GeigerEstetik Anlayış | Moritz Geiger
Doğu Batı Yayınları
Beden Sanatı | Rembrant ve Anatomi Dersleri | Serhat SoyşekerciBeden Sanatı | Rembrant ve Anatomi Dersleri | Serhat Soyşekerci
Doğu Batı Yayınları




0.3749 sn.